کانکس

انواع کانکس و کیوسک و ...

کانکس

انواع کانکس و کیوسک و ...

کانکس ساده و قیمت آن

سازه های پیش ساخته و کانکس دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که وقتی به دنبال یکی از آنها می گردیم با تنوع و تصاویر متفاوتی از آنها مواجه می شویم. کانکس ساده ، کانکس انواع لوکس ، مسکونی ، چوبی و بسیاری دیگر که این تنوع به دلیل متفاوت بودن نوع استفاده و محل استفاده از آنها است که هرکدام برای کاربری خاص خود طراحی شده است.



اما در بسیاری از مواقع ما به دنبال یک کانکس ساده و با قیمت مناسب جهت استقرار آن در باغ یا کارگاه ساختمانی خود هستیم که ساده ترین حالت ممکن و با قیمت های حداقلی مطلوب ما می باشد. اگر شما نیز به دنبال چنین سازه ای هستید در ادامه با ما همراه باشید.


مشخصات کانکس ساده :

در ابتدا باید تعریفی از کانکس ساده داشته باشیم. در صنعت پیش ساختگی استفاده از متریال های لوکس مانند ورق های کامپوزیتی و چوب ترمو ، شیشه های برنزی سکوریت باعث بالا رفتن هزینه تمام شده کانکس می گردد که بنا به دلایلی از جمله زیبایی و کارایی سازه در جایگاه خود کاربرد دارند.


در مواقعی که ما به دنبال یک اتاق ساده می باشیم نیازی نمی باشد که حتما به سراغ کانکس کامپوزیتی یا سازه های لوکس برویم که باعث افزایش هزینه های ما گردد.

سازه هایی وجود دارند که دارای ظاهر ساده تری می باشند و بصورت سالنی بوده و نمای خارجی آنها را ورق های فولادی با رنگ الکترو استاتیک تشکیل داده است . سقف آنها نیز شیروانی یا هشتی شکلی می باشد.


این سازه ها برای مصارف اسکان کارگاهی ، اسکان موقت و یا مواقعی که می خواهیم یک اتاق ساده در گوشه باغ خود داشته باشیم مناسب می باشد. در ادامه مشخصات ، تصاویر و قیمت آنها را برسی خواهیم نمود.


 



قیمت کانکس ساده :

این سازه ها در دونوع اصلی سبک و سنگین تولید می گردند و در ساختار آنها از مصالح سبک تری استفاده می گردد تا بتوان قیمت آن را به حداقل رساند.


اما در نوع سنگین ظاهر کانکس کاملا شبیه نوع سبک می باشد.

از نظر نوع مصالح و ضخامت آهن آلات بسیار سنگین و مقاوم تر می باشد، مناسب برای باغ و مصارف شخصی.


تعدادی از نمونه های پرکاربرد آنها همراه با قیمت در ادامه آمده می باشد اما می توانید جهت مشاهده کامل بهای محصولات به صفحه قیمت کانکس و یا صفحه قیمت کانکس ۱۲ متری مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتر راجب قیمت کانکس ساده و نوع های دیگر کسب کنید.


مشخصات فنی کانکس سبک :

شاسی تیر آهن ۱۴  اسکلت می باشد با پروفیل ۴۰*۴۰ ( ضخامت ۱.۱۵ میلیمتر ).

یک درب و دو پنجره آلومینیومی تک جداره.

کف : تخته ۱۶ میلیمتری نئوپان با کفپوش پی وی سی.

بدنه خارجی ورق گالوانیزه با رنگ الکترو استاتیک ( ضخامت : ۳۰% میلیمتر ).

عایق ۲ جداره پلی استایرن.

۴ سانت دیوار پوش داخلی، پی وی سی سفید قابل شستشو  سیم کشی برق و تلفن با فیوز مینیاتوری.

مشخصات فنی کانکس ساده نوع سنگین :

شاسی تیر آهن ۱۴ بصورت دور کلاف اسکلت می باشد.

پروفیل ۴۰*۴۰ ( ضخامت ۲ میلیمتر ) یک درب آلومینیومی پیش رنگ شده و دو پنجره دوجداره پی وی سی  کف است.

تخته ۱۶ میلیمتری ضد آب با کفپوش پی وی سی.

بدنه خارجی : ورق گالوانیزه با رنگ الکترو استاتیک ( ضخامت ۵۰% میلیمتر.

عایق ۲ جداره است : پلی استایرن ۴ سانت دیوار پوش داخلی می باشد.

پی وی سی روکش دار طرح چوب و کاغذ دیواری قابل شستشو.

سیم کشی برق و تلفن با فیوز مینیاتوری می باشد.

https://forums.huduser.gov/member.php?action=profile&uid=186653

معماری کانکس

دوتا از محترم ترین نام ها در دنیای معماری کانکس که حامی انقلاب بازسازی در مقابل معماری مدرن هستند؛ پائولو مندز دا روچا و مترو دست به دست هم دادند تا دنیای طراحی دیگری ایجاد کنند و آن را به انقلاب بازسازی برای ساخت خانه های کانکسی مدرن پیش ساخته اضافه کنند. با اسم سازه های پیش ساخته، طراحی پیش ساخته یک جواب برای خانه ای است که برای موقعیت های متنوع مناسب باشد. این شامل علاقه ی شدید مندز داروچا  برای بی نهایت فیزیکی و ادبی و حرفه ی مترو در تجربیات طبیعی میشود.



طراحی پیش ساخته برای هر نوع طبیعتی

با کاهش پیچیدگی طراحی و شیوه ی ساخت و ساز اصلاح شده، معماری کانکس پیش ساخته یک خانه ی انعطاف پذیر و چند کاربردی است که میتواند در شرایط متفاوت طبیعی، آب و هوایی و شرایط متفاوت زندگی قرار بگیرد. پیش ساختگی طراحی ساختمانی این خانه های کانکسی، آن را مناسب برای فضاهای گسترده ی روستایی یا فضاهای محدود شهری میکند.



 


با چهارچوبی ساده، معماری کانکس پیش ساخته به تعداد گسترده ای از ترکیبات اجازه ی اتصال به بخش های مختلف سازه را میدهد. این باعث میشود که فضاهای مختلف نیاز صاحب خانه ها آشکار شود. مهمتر از آن، خانه های کانکسی پیش ساخته به ساکنانش حریم خصوصی عرضه میکند؛ اما در همین حال اجازه میدهد که با زندگی خارج از محل سکونتشان نیز ارتباط داشته باشند.


بعضی از خانه های کانکسی پیش ساخته بسیار سفت و محکم هستند.  شما فقط یک راه برای سرهم کردن قطعات دارید و آن فضا ها را مشخص میکند. این تفاوت بزرگ این پروژه است که شما در واقع میتوانید آن طور که قطعات را به هم وصل میکنید؛ کانکس را به یک فضای بزرگتر یا کوچکتر تغییر شکل دهید. مثل لگو است؛ که میتوانید قطعات و بلوک ها را اضافه کنید و چیزها را تغییر شکل بدهید. مارتین کورولون میگوید: این مشخصه ای است که همه ی سازه های پیش ساخته آن را ندارند.


 

https://xoops.ec-cube.net/userinfo.php?uid=247616


رنگ ها در معماری کانکس

در معماری کانکس رنگ نمای خارجی ممکن است سفید، خاکستری، و مشکی باشد در حالی که نمای داخلی ممکن است از ترکیب بتن، شیشه، و پانل های چوبی باشد. عوامل چینش طوری طراحی شده اند که حمل نقل را راحت تر و استفاده از ابزار پشتیبانی را در حین نصب به حداقل برساند. سرانجام، پانل های بتنی سازه طوری ساخته شده اند که مناسب برای هر نوع اقلیمی از نواحی گرمسیری گرفته تا مناطق معتدل باشد.


خانه های کانکسی پیش ساخته محصولی از انقلاب بازسازی با همکاری دو تن از معروف ترین ها در دنیای معماری و طراحی، پائولو مندز دا روچا و مترو، است.


یکی از مشهورترین معماران برزیلی معاصر، پائولو مندز دا روچا صاحب حرفه ای درخشان در طول ۶ دهه است. یکی از شناخته شده ترین کارهایش، سنگتراشی موزه ی برزیلی در سائو پائولو است که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد.


 

 


او برنده ی جایزه ی پریتزکر در سال ۲۰۱۶، شیر طلایی برای دستاوردهای زندگی اش در معماری بینال ونیز در سال ۲۰۱۶، و اخیرا مدال طلای سلطنتی ۲۰۱۷ از موسسه سلطنتی معماران انگلیس است.


معماری کانکس پیش ساخته اولین پروژه همکاری انجام شده بین پائولو مندز دا روچا ومترو نیست. این دو از سال ۱۹۹۴، زمانی که برای پروژه ی بینال سائو پائولو و کلی پروژه های دیگر بعد از آن، همچون اسکله ی هنر و گالری جدید لمه، با هم همکاری میکردند.


مترو توسط معماری مارتین کورولون، گوستاو کدرونی، هلنا کاواهیرو و مارینا لوشی راه افتاد. تیم روی پروژه رنج تجاری، سازمانی و فرهنگی کار کردند. ارباب رجوع های آنها شامل سازمان بینال سائو پائولو، نستل، وتورانتیم و ام ای اس پی ( موزه ی هنری سائو پائولو) و نمونه های دیگر میشد.


 


معماری کانکس


 همراه با هم، مندز دا روچا و مترو  برای پیشرفت معماری مدرنی که در همگام سازی مشکلات امروزی وجود دارد؛ همکاری کردند.


با این نام های محترم پشت این پروژه و به عنوان یک سازه ی پیش ساخته که عنوان نیاز های خاص ساکنان است؛ معماری کانکس پیش ساخته یک عهدنامه به اصول طراحان آن است. در آخر، پائولو مندز دا روچا زمانی گفت: هر مشکلی نیازمند تفکر است؛ نه راه حل های از قبل ساخته شده.


مزایای کانکس

بنیانگزاران کانتینرورک درباره ی مزایای کانکس های قابل حمل و نقل، در این فیلمی که دزن برای یک شرکت استارت آپ آلمانی در هفته ی طراحی میلان، گفتگو کردند. دو سال پیش در اشتوتگارت آلمان، سازندگان کانتینرورک  از کانکس های قابل حمل و نقل استفاده کردند تا بتوان با آنها توسط معماران، فضاهایی برای زندگی یا کار کردن ساخت.

مزایای کانکس

شرکت از یک روش صنعتی ساخته شده توسط یکی از بنیانگزاران،ایوان مالینوسکی، برای راه اندازی خط تولید جعبه های فولادین(آهنی) با لایه ای از اسفنج به عنوان عایق استفاده می کند که مزایای کانکس محسوب میشد نسبت به کانکس آهنی.

شرکت استارت آپ ادعا کرد که روش آنها بسیار سریعتر و موثرتر از روش های سنتی عایق سازی کانکس هاست . مالینوسکی در ویدئو میگوید : عایق سازی، مشکلی بزرگ در ساخت خانه با کانکس هاست که یکی از مزایای کانکس اسفنجی محسوب می شود .

مزایای کانکس

 

اگر به شکل فیزیکی کانکس ها نگاه کنید؛ آنها از آهن ساخته شده اند و آهن رسانای بسیار خوب گرماست. ما یک نوع خاص از عایق سازی را به وجود آورده ایم؛ این یک عایق سازی یکپارچه است که با یک روش صنعتی ساخته شده است و سرتاسر کانکس را از داخل بدون رد کردن گرما پوشش میدهد.

 

مزایای کانکس

 

اثربخشی بزرگتر عایق سازی اسفنجی در دیوارها این است که فقط ۱۰ سانتیمتر ضخامت دارند که مالینوسکی میگوید ساختن آن در بیشتر فضاهای داخلی کانکس بسیار سخت است.

او میگوید : ما میتوانیم دیوارهای بسیار نازک بسازیم تا فضای داخلی کانکس تا حد ممکن بزرگ باشد که این خود یکی از مزایای کانکس اسفنجی می توان نام برد. برای هفته ی طراحی میلان، شرکت یک بنا در ویاتورتونا ساخت که شامل دو طبقه از کانکس های قابل حمل و نقل ردیف شده بود.

 

مزایای کانکس

 

سرپرست بخش مدیریت شرکت کانتینر ویک ، مایکل هایسر، میگوید : ما در میلان هستیم تا به شما نشان دهیم که با کانکس ها چه کار میتوانید بکنید و از مزایای کانکس سخن میگفت.

بنا شامل دو خانه است؛ اولی یک کانکس مجزا با فاصله ی ۴۰ فوتی از زمین، با یک آپارتمان بزرگتر ساخته شده بالای آن از دو کانکس مشابه که کنار یکدیگر چفت شده اند. داخل هردو کانکس مبله با اثاث ثابت است تا حس مجلل بودن رادر داخل، همزمان با نمای صنعتی خارجی آن به وجود بیاورد.

 

 

رییس بخش طراحی شرکت کانتینر ورک ، کریستین شال میگوید : وقتی مردم آن را نگاه میکنند میگویند : من هرگز فکر نمیکردم شما بتوانید با یک کانکس همچین کاری بکنید ولی آن ها نمی دانستند که هر کاری با کانکس میشود انجام داد و این یکی از بزرگترین مزایای کانکس است.

بنای کانتینر ورک، در میلان از کانکس های قابل حمل و نقل ساخته شده است. تمام سازه، در آلمان پیش ساخته شده بود و دو روز زمان برد تا در محل ساختن قرار بگیرد.

شال میگوید : سرعت ساخت و ساز یکی از کلیدهای موفقیت در استفاده از کانکس های قابل حمل و نقل در معماری به همراه ثبات داخلی آن است که نشان دهنده مزایای کانکس است.

مزایای کانکس

 

داستان مرتبط : دهکده ی کانکسی توسط ژولیس تامینیاو، پیشنهای فضایی برای یک استارت آپ در آمستردام میدهد.

او میگوید : ما یک راه حل برای ساخت سریع داریم و فکر میکنم نسل جوانتر به ساختن خانه شان و زندگی در آن برای ۵۰ سال آینده علاقه ایی نداشته باشند؛ آنها بیشتر مایلند که تحرک داشته باشند.

مالینوسکی میگوید که ساختمان سازی با کانکس های قابل حمل و نقل همچنین یک روش مقاوم ساخت و ساز است. او میگوید : بهترین مزایای کانکس های قابل حمل،مقاومت آنهاست. چون ما فقط از کانکس های استفاده شده استفاده میکنیم. تعداد زیادی از کانکس ها از چین به اروپا می آیند؛ اگر ما از آنها استفاده نکنیم؛ دور ریخته میشوند.

شال اضافه میکند : من این ایده ی استفاده ی مجدد از مواد موجود را در عوض استفاده ی بیشتر و بیشتر از مواد جدید دوست دارم نشان دهنده مزایای کانکس اسفنجی و تاثیر آن روی محیط زیست دارد  . من فکر میکنم این مهمترین بخش کاریست که ما انجام میدهیم. این کلیپ در میلان، توسط دزن برای کانتینرورک، فیلمبرداری شده است. تمام تصاویر استفاده شده در این داستان، تواضع و مهربانی شرکت کانتینرورک است.